SOM

Rebranding van Subsidie Op Maat

De wereld van intermediairs en wbso subsidie is er één van hoge concurrentie. Er zijn veel aanbieders, van grote corporate bedrijven tot kleinschalige intermediairs. Allemaal om jouw als ondernemer te helpen in de bemiddeling en het verkrijgen van de subsidie op R&D. In deze competitieve markt zocht Subsidie Op Maat (SOM) haar plaats. Het bedrijf was opzoek naar een branding en digitale uitstraling die past bij geest der tijd, zich staande houdt tussen de concurrentie en waar nieuwe leads mee gegenereerd kunnen worden.

 

 

Case-Rebranding-van-Subsidie-Op-Maat-USP

 

 

Branding begint bij de basis

Samen met Subsidie Op Maat hebben we gekeken naar waar de gaten momenteel in het merk zaten. Hieruit kwam dat de missie/visie nog niet scherp was, een brandstory ontbrak, grafisch gezien het merk een update kon gebruiken en dat de grootste winst digitaal te boeken was. Een flinke waslijst wat zorgde voor een uitdagend project! Maar waar begin je met zoiets? Bij projecten waar er veel werk te doen is breken wij het op in stukken, maak het klein. Voor Subsidie Op Maat betekende dit begin bij de basis; waar staan we voor en wat is het doel van ons bestaan.

 

Om de branding op deze manier vorm te geven, zijn er een aantal sessies gehouden met de betrokkenen om te onderzoeken waar de organisatie voor staat. Maar een verhaal (brandstory) kent altijd twee kanten van een verhaal. Daarom zijn er 5 interviews met klanten van Subsidie Op Maat gehouden om te vragen waar volgens hun het bedrijf voor staat, wat kenmerkt ze en waarom en hoe werk je met ze samen? Kruis deze verhalen en inzichten en je komt tot een eerlijke branding. De basis van je merk en het startsein voor de online strategie.

 

Fast foreward… het nieuwe merk SOM is uitgeschreven in de vorm van een scherpe missie en visie, een passende brandstory en is visueel gematched met deze basis in de vorm van een nieuw logo, huisstijl en templates. Tijd voor de grootste inhaalslag ten opzichten van de concurrentie en aanjager van leads; de website. Gedurende dit proces is de beoogde doelgroep nooit uit het oog verloren. Dit betekend dat we samen met de nieuwe branding en een duidelijke doelgroep bepaling direct aan het ontwerp van de website konden beginnen. Gespecialiseerde UX designers zijn de website gaan vormgeven waarna deze is gepitched bij Subsidie Op Maat. Good to go? Yes sir! Als het akkoord op het design binnen is start de developing fase waarin de website wordt ontwikkeld in een afgeschermde testomgeving.

 

Ondertussen wordt er samen met SOM een content strategie en planning omgesteld waarmee de website gevuld kan worden voor livegang. Als de nieuwe website is gecontroleerd, alle content is ingevuld en alles SEO geoptimaliseerd is, is het klaarmaken voor livegang! Het nieuwe Subsidie Op Maat is klaar om de concurrentie aan te gaan in de wereld van de WBSO.

 

Terug naar portfolio
Bezoek website:
Subsidieopmaat
Date:
Category:
Tag: