Si Barone

Meevaren op groeiend stadstoerisme

Hoe we het bekendste rondvaart bedrijf uit de Drechtsteden ook daarbuiten aan klanten helpen? Via een op maat SEA campagne door heel Nederland. Benvenuto a bordo!

Si Barone is een begrip binnen de Drechtsteden. Deze echte Dordtenaren laten hun gasten graag het historische centrum en Biesbosch graag van haar mooiste kant zien…het water. Bij Si Barone zijn ze heel erg trots op de mooie stad Dordrecht! Met klassieke boten verzorgen ze luxe rondvaarten, privévaarten, watertaxi-diensten en arrangementen in Dordrecht en omstreken. Maar dit enthousiasme wilde ze ook buiten de regio onder de aandacht brengen, om zo o.a. toeristen die een dagje Dordrecht plannen op voorhand al te kunnen overtuigen voor een rondvaart. De perfecte manier om dit te doen is door middel van advertenties in Google, ook wel SEA genoemd.

 

 

Case-sea-campagne-si-barone

 

SEA Campagne

Samen met Si Barone is allereerst de doelgroep gespecificeerd, want wie willen we aan boord krijgen? Voor Si Barone was het belangrijk om toeristen uit de Nederlandse en Vlaamse markt te targeten. Door de stadsmarketing van de afgelopen jaren is het aantal toeristen in Dordrecht flink gestegen. Het doel werd om deze toeristen aan boord te krijgen. Nu de doelgroep en locatie inzichtelijk was, zijn we gestart met het opzetten van het Google Ads account. Hierbij vinden wij het belangrijk dat de klant altijd bij zijn account kan, om te zien wat er is en gaat gebeuren.

 

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel het adverteren van een product of dienst binnen verschillende zoekmachines. Door te adverteren binnen zoekmachines zoals bijvoorbeeld bij Google kan je jouw uiting direct in de zoekresultaten terug laten komen. Hier zit ook direct het grootste verschil met de tegenhanger van SEA, namelijk SEO (search engine optimization). Zie SEO als een marathon waarbij een lange termijnstrategie wordt ingezet, waarbij bij een SEA-strategie gezien kan worden als een sprint.

 

Hoe zijn we te werk gegaan

Na het opzetten en inrichten is er samen een zoekwoordenonderzoek opgesteld waarop zowel het juiste verkeer in aantallen, als doelgroep zich op bevindt. Zo zijn voor Si Barone zoekwoorden als; Rondvaart Dordrecht, varen in de Biesbosch, watertaxi Rotterdam en diner aan boord belangrijke zoektermen. Hierop is een biedstrategie en budget gezet, en we zeggen graag; the rest is history…

Na de lancering van de SEA campagne in 2016 is Si Barone gegroeid naar het grootste rondvaartbedrijf in de Drechtsteden en stijgt het daarmee ver boven haar concurrentie uit online!

 

Terug naar portfolio
Bezoek website:
Si-Barone
Date:
Category:
Tag: