DC Vakkleding

Nieuwe Webshop voor DC Vakkleding

 

Binnen vijf jaar een vakkledingbedrijf overnemen, en ombouwen van een regionale speler naar een landelijk opererende onderneming. Dat is de missie waar DC Vakkleding sinds enkele jaren aan is begonnen. Met FIVE TWENTY hebben wij samen met DC Vakkleding een groeistrategie gecreëerd die past bij de ambities van deze leverancier van bedrijfskleding in Dordrecht.

 

“Milan wij willen een webshop voor ons bedrijf, hoe doen we dat?” Een oogwaarschijnlijke makkelijke vraag toch, maar zo simpel is het niet. Want zomaar een webshop starten zonder plan, analyses en visie is als een goeie aflevering van Ik vertrek… “We kijken wel waar het schip strandt” (pak gerust even een momentje voor jezelf met de beste momenten van de serie).

 

 

Case-Webshop-USPs-DC-Vakkleding

 

 

Daarom zijn we samen met DC Vakkleding eerst begonnen bij de basis; oké de wens is een webshop, maar waarom, wat is het doel, voor wie maken we een webshop, hoe ziet de markt eruit, waar liggen kansen en waar de bedreigingen en tot slot, wanneer is het een succes? Na antwoord te hebben op deze vragen en een duidelijke strategie te hebben geformuleerd, is er ingezoomd op de doelgroep. Wie is de potentiële klant, wat is belangrijk voor hem/haar, waar zit de meerwaarde als er gekozen wordt voor DC Vakkleding en hoe wordt deze klant het liefst bedient.

 

Als alles inzichtelijk is en de doelgroep en strategie gespecifieerd is, is het tijd om een ontwerp te maken dat aansluit bij de ambities, doelgroep en positionering. In samenwerking met de Studio van Dordt Centraal is een ontwerp gecreëerd voor de nieuwe webshop van DC Vakkleding. Van hieruit is een testomgeving opgezet, de website ontwikkeld en samen met juiste mensen binnen DC Vakkleding de SEO geoptimaliseerd voor livegang. Door samen met de klant te kijken naar hoe je een website optimaal inricht voor de zoekmachines, willen wij een stukje enthousiasme, passie en inzicht van het vak overbrengen. Het doel hiervan? Een blijvende groei strategie neerzetten waarbij zowel bureau als gebruiker trots op zijn.

 

Het resultaat in groei zowel qua posities in Google als wat betreft sales is iets waar wij trost op zijn. Samen met DC Vakkleding is er niet alleen een lange termijnstrategie, maar ook samenwerking gecreëerd.

 

Terug naar portfolio
Bezoek website:
DC Vakkleding
Date:
Category: