Case: van bloggen naar euro’s

Het schrijven van blogs is één van de belangrijkste onderdelen als het gaat om de SEO. Maar vaak zien we dat nog niet alle ondernemers dit doen, en dat is een gemiste kans. Want of je het nu een blog of nieuws sectie noemt. Relevante informatie voor jouw doelgroep in een geschreven vorm scoort. Dat is waar GMS Instruments ook achter is gekomen na de publicatie van hun blog over CO2 meters op scholen.

1: Waarom bloggen?

Waarom zo je starten met bloggen? Het kost tijd, je moet het met regelmaat doen, en het de uitkomst is onzeker. Nou niet echt de drie zaken waar je tijdens je werkweek in omkomt. Maar toch is het één van de belangrijkste onderdelen van iedere SEO strategie. Bloggen kan je namelijk zien als de aanjager van verkeer op je website. Door het schrijven van blogs kan je aan jouw doelgroep heel specifiek een stuk informatie overbrengen, waar je anders op je website geen plaats voor zou hebben. Een stukje verdieping, en het ter beschikking stellen van kennis. 

Hoe helpt bloggen je SEO

Doordat je in je blog (of nieuws) sectie verdiepende, uitgebreide of vergelijkende content kwijt kunt op je website. Kan je hier je content ook net even iets anders inrichten ten opzichte van je ‘normale’ webpagina’s. Zo kan je in je blog artikel de verdieping opzoeken van een bepaald product of dienst die je aanbiedt. Maar kan je ook jezelf vergelijken met een concurrent voor de lezer.

Door de extra informatie die je op je website ter beschikking stelt, ben je meer content aan het creëren. En laat dat nou net het geen zijn waar ze bij zoekmachines gek op zijn; kwalitatieve goede en unieke content. Bloggen is daarom de uitgelezen methode om de kennis die zich in het bedrijf bevindt te laten zien. Hoe je de ultieme seo blog schrijft vertellen we je graag meer over in onze blog 😉

Starten met SEO en optimalisatie

Wil jij ook starten met blogs of andere zoekmachine optimalisatie? Neem dan contact met ons op en wij geven je de handvaten om zelf aan de slag te gaan.

2: Sales via blogs?

Allemaal leuk en aardig dat bloggen, maar er gaat veel tijd en planning in zitten. Dus wat levert het nou op? Hierin kruisen de doelen van een online marketing bureau met die van een onderneming. Allereerst wil je ervoor zorgen dat jouw blog goed gestructureerd is, relevant voor haar lezers is en gericht is op de juiste keywords (zoekwoorden). Als dit het geval is zal je namelijk het positieve resultaat terug zien in je posities op bijvoorbeeld Google.

Als je blog dan eenmaal scoort een hoge positionering binnen Google heeft volgen de bezoeker. Zijn de bezoekers eenmaal op de blog belandt, dan is het zaak dat ze gaan converteren. Oftewel een actie gaan verrichten die wij samen met de organisatie hebben gemarkeerd als doel. Dit kan een offerte aanvraag zijn, inschrijving tot de nieuwsbrief of het plaatsen van een bestelling. 

CO2 meters in de klaslokalen

Zo zijn wij ook tewerk gegaan voor GMS Instruments. Tijdens de Corona pandemie werd het duidelijk dat ventileren één van de nieuwe maatregelen moest worden om als Nederland zijnde uit de lockdown te komen. Iedere locatie waar mensen werden ontvangen, werkte of passeerden moest beter ventileren. Zo ook de scholen. 

In november 2021 werd een onderzoek gepubliceerd, in opdracht van oud minister van onderwijs Slob, waarin duidelijk werd dat 2500 scholen momenteel niet voldoen aan de ventilatienormen. Nederland telt 9331 schoolgebouwen voor het basis- en voortgezet onderwijs. Met namen de schoolgebouwen ouder dan 30 jaar ondervonden ernstige problemen met de ventilatie.

Om de strijd tegen corona aan te gaan stel de huidig minister van Onderwijs (Wiersema) de CO2 meter verplicht in ieder klaslokaal op een basisschool of middelbare school in Nederland.

GMS Instruments zette haar netwerk in om CO2 meters naar Nederland te krijgen en deze ter beschikking te stellen voor het onderwijs. Maar hoe gingen ze dit aan de man brengen, er was immers nog nooit zaken gedaan met het onderwijs in Nederland.

Verkeer op blog over CO2 meters in klaslokalen

3: Wat levert bloggen op?

Door het schrijven van een blog, gericht op het onderwijs, waarin de nieuwe regels over CO2 meters in de klas werden verteld. Kon GMS Instruments een nieuwe doelgroep bereiken, eentje die het bedrijf anders nooit had gevonden. Het laten schrijven van de blog over CO2 meters op scholen bleek een juiste te zijn voor het Rotterdamse bedrijf. Enkele dagen na publicatie van de blog melde zich verschillende onderwijs instellingen met de vraag naar een offerte. Het resultaat; in meer dan 200 klaslokalen is op dit moment een CO2 meter terug te vinden die is geleverd door GMS Instruments.

Op de vraag aan de onderwijs instellingen hoe ze in aanraking met GMS Instruments waren gekomen volgende een unaniem antwoord: via de blog die ze via Google hadden gevonden. Het concrete bewijs dat bloggen werkt en dat iedere organisatie of website het zou moeten doen!